DZIEDAVA.lv

Dabas vērojumi: stāstījumi un foto Latvijas Daba: foto un apraksti Latvijas Daba: foto un apraksti Ceļojumu apraksti un foto Pārdomas jeb situāciju analīze Mūzika manā dzīvē Domas bez apdomas CV, biogrāfija, bildes Paldies jums visiem!:) Citāti no grāmatām Manu bērnu dienasgrāmatas Suņu kolekcijas Dziedava.lv

Man nozīmīga literatūra

 

Vladimirs Levi "Saruna vēstulēs"

(Rīga, 1986., "Avots").
Grāmata veidota kā atbildes uz daudzajām lasītāju vēstulēm, kuras autors - psihoterapeits, pētnieks - saņēmis personiski. Tiek analizētas dažādas problēmas, kas saistītas ar veselību un psiholoģiju. Autors cenšas atklāt problēmu cēloņus un sniegt padomus gan kā reāli rīkoties, gan kā izmainīt savu attieksmi, pat ko ēst vai neēst.
Grāmata uzrakstīta ļoti saistošā formā, ne sausi diktējot, kas kādā situācijā būtu jādara, bet uzmundrinot, pārliecinot, rakstot piemērus no savas un savu pacientu dzīves.
Savulaik šī grāmatiņa, lai arī neliela formāta, man ļoti palīdzēja un deva stimulu kaut nedaudz mainīt dzīvi, redzēt vairāk gaišo, labāk izprast pasauli. Nereti gadījās, ka grāmatu sāku lasīt nospiestā garastāvoklī, bet pārtraucu ar dedzīgu vēlmi sākt rīkoties, ar prieku un pateicību grāmatas autoram.
  • (61.lpp.->) SEPTIŅI LABA TONUSA NOTEIKUMI
    Ja Jūs:
    1. ik dienas kustaties (fiziski strādājat, jebkādā veidā - vai rokat zemi vai spēlējat galda tenisu) divas reizes vairāk, nekā Jums gribas (bet tas nozīmē, noapaļojot, divas reizes mazāk, nekā varat) un pie tam kaut vienreiz sakarstot līdz sviedriem;
    2. ēdat divreiz mazāk, nekā varat apēst, vai apmēram pusotrreiz mazāk nekā gribas, uzturā lietojat daudzveidīgu, tomēr pārsvarā termiski neapstrādātu veģetāro barību;
    3. tādā pašā, ne lielākā, iespēju un vēlēšanos proporcijā stājaties dzimumsaskarsmē (minimalizācijai robežu nav);
    4. pavadāt ārpilsētas gaisā kaut vai 14 stundas nedēļā (labāk 2-3 stundas ik dienas vai, jau sliktāk, tikai pilnas brīvdienas);
    5. guļat un dzerat (ūdeni, sulas, tēju) tieši tik, cik gribas;
    6. vismaz katru otro dienu - vēsas peldes vai ik dienas (bet labāk divreiz dienā) intensīva noberšanās un pašmasāža;
    7. un, beidzot, kaut reizi dienā, bet labāk 2-3 reizes 5-10 minūtes pilnīga miera un atslābināšanās stāvoklī nodarbojaties ar pašiedvesmu (miers, pašpārliecība, možums), -
    tad šādi jūs darāt sava tonusa labā visu, kas no jums atkarīgs.
    ... Un tas ir viss? Nu, protams, nē! 7 noteikumus varētu izvērst gan līdz 70, gan līdz 700. Tas ir tikai minimum minimorum, reālākais no reālā. Bet pajautājiet sev: vai Jūs darāt to visu?
  • (69.lpp.->) Ko darīt šodien. Jūs esat gurdens. Jums trūkst enerģijas, jūs nomāc kaut kāda it kā miegainība, it kā nemiers, it kā naidīgums, it kā raudulība, bet Jums vajag dzīvot, darboties, domāt. Jums vajag, vajag un vēlreiz vajag ... Bet šim ķermenim ar tā nesaprotamo gudrību viss vienalga .. Un apdziest smadzenes, bezdarbībā nonāk pašas nepieciešamākās nervu un muskuļu ierīces - un ...
    Gulēt! ... Vienkārši ņemt un likties garšļaukus? ... Ja tas būtu iespējams jebkurā brīdī ... Un ja pēc miega pie mums allaž atsteigtos spīvs možums un jaunizcepts svaigums. Un ja miegā pie reizes varētu vēl arī izpildīt mūsu daudzos pienākumus - o, jā, tad laikam arī es nebeigtu vien gulēt ... Stimulatori? Tad ir visam beigas.
    Bet mums taču ir KUSTĪBA. Mums vienmēr rezervē ir kustība! Tas vienīgais, ar ko mēs varam atbildēt uz visu mūsos iemitinātās pasaules mēroga muļķības nebeidzamību. (..)
    Uzmanību! Sākam!
    ... Bet ko sākam? ...
    Še tev nu bija!
    Izrādās, mēs pat nezinām, ar ko sākt. (..) Mēs esam aizmirsuši, kā var kustēties.
    Mācieties no tiem, kas vēl nav aizmirsuši. Paskatieties uz jebkuru zīdaini, viņš vēl nav aizmirsis, viņš pateiks priekšā. (..)
  • (134.lpp.->) KĀ NEVAJAG BAROT BĒRNU
    Septiņi dižie un obligātie "ne"
    1. Nespiest ar varu. (..)
    2. Neuzmākties. (..)
    3. Nekārdināt un neizdabāt. (..)
    4. Nesteidzināt. (..)
    5. Nenovērst uzmanību. (..)
    6. Neizdabāt kaprīzēm, bet saprast.
      (..) N e d r ī k s t piespiest ēst, taču ēšanā j ā b ū t aizliegumiem.
    7. Neuztraukties un neuztraukt. (..)
      Nekādu uztraukumu par to, vai bērns laikā paēdis un cik. Sekojiet vienīgi uztura kvalitātei. Neuzmākties, neprasīt: "Tu paēdi? Vai gribi ēst?" Lai palūdz, lai pieprasa pats, tā būs pareizi. Tā, tikai tā!
    "Bet kā tad barot?"
    Ļoti vienkārši. Noteiktā laikā ēdienam jābūt bērnam pieejamam, un vairāk nekā.
  • (163.lpp.->) Zāles - glābšanas riņķis slīcējam. Taču nav labi, ja riņķis kļūst par ķēdi, un galīgi neder, ja pats velk dibenā. Zāles ir artilērijas šāviņš, ar ko satriekt veselības ienaidniekus. Tomēr nekādā ziņā nav vēlams, lai šāviņš dragātu savējos.
  • (227.lpp.->) Pamostieties ar domu, ko vērtīgu un patīkamu var izdarīt, celties ar entuziasmu. Vakarā aizmigt ar baudu.
  • (278.lpp.->) "Man ir bezmiegs, galvassāpes, smeldzoņa aknās un sāpes locītavās no sāļu nogulsnēm. Es periodiski atturos no ēšanas un stingri ievēroju diētu, es daudz staigāju, nodarbojos ar peldēšanu un jogu, praktizēju autogēno treniņu, par alkoholu un smēķēšanu nav pat runas - un tomēr...
    Vai ar to nepietiek?"
    Nepietiek, dārgā L.A., nepieciešami, taču nepietiek. Visu, ko Jūs darāt savas veselības labā, Jūs darāt vīrišķīgi un pareizi, tas palīdz Jums uzturēt sevi nebūt ne sliktākajā formā. Gods un slava. Ja Jūs nedarītu visu uzskaitīto, Jūs sen jau būtu kļuvusi par hronisku slimnīcas iemītnieci. (..)
    VESELĪBAI, DZĪVEI, CILVĒKAM, SKAISTUMAM, HARMONIJAI, MĪLESTĪBAI, PAŠPILNVEIDEI NEPIECIEŠAMS VISS - un nav pietiekams nekas.
    Likums par nepieciešamā nepietiekamību.

    Komentāri:
    lassītājs, 2009-10-19, 17:26 :   Būs jāatcerās AT. Bija ļoti vērttīgi iemācoties pie Blumberga.


    Spama dēļ ziņojumi, kas ietver pilnus linkus, netiek pieņemti.
    Vēlies komentēt?
    Vārds / segvārds:

    Komentārs par šo tēmu:

     

  • (c) Julita, 2008.- 2017.    

    dziedava.lv DZIEDAVA.lv